?מי האיש החפץ חיים

Descripción

"וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה" – לשון הרע במדבר, פרק י"ב, 1-8
מיכל בר לב
Diapositivas por מיכל בר לב, actualizado hace más de 1 año
מיכל בר לב
Creado por מיכל בר לב hace alrededor de 4 años
19
0

Resumen del Recurso

Diapositiva 1

    מִי-הָאִישׁ תהילים לד: יג-יד   מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים    ?אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע   וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב   בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע    וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה
    ?מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים

Diapositiva 2

    השיר מבוסס על פסוקים מספר תהילים. בשיר מתוארת דמותו של אדם הרוצה לחיות חיים טובים. על פי הפסוקים, השיר בנוי במתכונת של שאלה ותשובה. התשובה המפורטת בשיר מלפני אלפי שנים עדיין רלוונטית עד עצם היום הזה: שמירת הדיבור, הימנעות מרע, עשיית טוב וחתירה לשלום.
    Pie de foto: : מי הוא האדם הרוצה בחיים (במובן הרחב), ורוצה לראות טוב בימי חייו? אין ספק שהשאלה הזאת נכונה בכל גיל ובכל זמן ומקום. למעשה, התשובה המלאה של משורר ספר תהילים נחלקת לשניים: בשפה ובהתנהגות. המשורר מצביע על דיבורים שיש להימנע מהם (לשון הרע ודברי מרמה), ועל מעשים שיש להימנע מהם או לחתור לקראתם (עשות טוב, שלום).

Diapositiva 3

    איסורי לשון הרע ורכילות – מחבר הספר 'החפץ חיים' איסורי לשון הרע ורכילות הם נושא שאין עוסקים בו די בחברה. "... הורגל האיש לדבר כפי שיזדמן שיצא מפיו, ולא להתבונן בו מתחילה (מראש), פן דבר זה נכנס בכלל איסור רכילות ולשון הרע."   כלומר: אנשים מדברים ללא תשומת לב ומבלי לשקול מראש את דבריהם.   מאז חיבור הספר נקשר שמו של החפץ חיים במאבק בלשון הרע. הוא האמין כי למרות הקושי העצום של בני אדם להיזהר בדיבורם, ניתן להתגבר על הנטייה הטבעית לדבר רע על אחרים, או לפחות לצמצם זאת באופן משמעותי.   1. האם גם היום, לדעתכם, יש צורך לחנך ולטפח את הרגישות המוסרית שלנו לשמירת הלשון? פרטו. 3. כיום בולט ריבויים של אמצעי התקשורת (רשת האינטרנט, קבוצות ואטסאפ וכד'). כיצד מציאות זו קשורה לטקסט בתהלים".   4. הכינו שקופית לפתגמים:  "אָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ", "נצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע..."    ניתן להוסיף תמונות הממחישות את הנאמר.
Mostrar resumen completo Ocultar resumen completo

Similar

Qué Carrera Estudiar
maya velasquez
Tabla periodica de elementos
maria_sfc_19
Aparato CIRCULATORIO
JL Cadenas
mapa mental de carbohidratos
jozu
CAMPOS DE ACCIÓN DE LA INGENIERÍA INFORMÁTICA
Jorge Mora
EL DIÁLOGO
Eva Sánchez
Sistema Cardiovascular
Kevin BD
DALÍ...
JL Cadenas
Mapa mental “Caracterizar los procesos pedagógicos en Ambientes Virtuales de Aprendizaje”.
CHRISTIAN DAVID BARRIOS CARRERA
HISTORIA DE LA COMPUTADORA
SERGYO DAVID CALDERON QUINTERO