GoConqr hat ein neues Design! Sag uns, wie es dir gefällt.

Quiz

Què en saps de la història de Lloret?

Vicenç Llavero 25 Fragen

Quiz starten

Fragen in diesem Quiz (25)

  1. 1Dintre del terme de Lloret, hi han tres jaciments ibèrics: Montbarbat, a tocar Massanet; Turó Rodó, a Sa Caleta; i Puig de Castellet, a la Roca Grossa. De tots tres, quin és el més recent en el temps?
    1. AMontbarbat
    2. BPuig de Castellet
    3. CTuró Rodó
    4. DCap d'ells. Era Sant Quirze.
  2. 2La torre del campanar de l'església de sant Romà de Lloret havia disposat de rellotge. Qui el va fer instal·lar?
    1. AMai ha tingut rellotge.
    2. BNicolau Font i Maig
    3. CFrancesc Campderà i Camín
    4. DJaume Felip Gibert
  3. 3A l'actualitat, del pas dels romans per la vila només ha quedat el monument funerari en forma de torre a la Roca Grossa. També s'han fet troballes que indiquen l'existència de diferents vil·les arreu del terme municipal. Però amb tot, la descoberta més important era una bòbila, es a dir, un centre ceràmic. On era?
    1. AA sota de l'ajuntament.
    2. BA Les Alegries.
    3. CA Canyelles.
    4. DA Fenals.
  4. 4De quin any és la primera referència escrita i documentada del territori que seria anomenat Lloret?
    1. A1041
    2. B556
    3. C966
    4. D1492
  5. 5Sabries situar l'antic barri lloretenc de La Sagrera?
    1. AAl costat de l'església parroquial de sant Romà.
    2. BL'antiga denominació de l'ermita de santa Cristina.
    3. CÉs el nom popular del barri de Les Tres Creus.
    4. DEls voltants de l'actual ermita de Les Alegries.
  6. 6Lloret,a dia d'avui, va atorgar l'únic títol de fill adoptiu el 1969. Qui en va rebre aquest honor?
    1. AEmili Martínez i Passapera
    2. BErnest Adler Reizner
    3. CEsteve Fàbregas i Barri
    4. DNarcís Fors i Oliver
  7. 7"La Revolta dels Joseps" és un fet cabdal de la història lloretenca. Succeí el 1788 i el poble de Lloret protestava contra els seus senyors feudals de la Seu de Girona a causa del delme del peix. La situació va derivar en forts aldarulls. Per què és diu la "Revolta dels Joseps"?
    1. ASet dels vuit processats s'anomenaven Josep
    2. BVa tenir lloc durant el dia de sant Josep
    3. CEren pescadors del llaüt Josep
    4. DEls revoltats portaven imatges de fusta de sant Josep
  8. 8El 1001, el comte de Barcelona, Ramon Borrell, va donar l'alou el terme de Lloret al vescomte de Girona, Seniofred. Ho va fer per segregació d'un altre territori. Quin n'era?
    1. ATordera
    2. BVidreres
    3. CTossa
    4. DMaçanet
  9. 9Lloret disposava de port i drassanes fins el segle XIX, aproximadament. En quin segle hi ha constància d'aquest port per primera vegada?
    1. ASegle XIII
    2. BSegle XIV
    3. CSegle XVI
    4. DSegle XVIII
  10. 10El Capítol de la Seu de Girona disposava de moltes propietats arreu de les comarques de Girona i part de les de Barcelona, des d'inicis de l'edat mitjana. Per administrar curosament aquests béns, procedí a dividir en unitats de gestió anomenades pabordies on posava un paborde o un batlle designat al capdavant per al seu control. Cada pabordia, dotze en total, rebia el nom del mes en que es feia la recaptació d'impostos i altres drets senyorials. Així, en tenien les pabordies de Gener, Febrer...Lloret, quin nom en rebia?
    1. AMaig
    2. BJuliol
    3. CDesembre
    4. DNovembre

Informationen

Beschreibung
Qüestionari sobre diferents temes geogràfics i històrics de Lloret de Mar.
Sprache
Español
Aufrufe
319
Bewertung
Noch keine Bewertungen
Bewerte dieses Quiz
Bewerte dieses Quiz

Feedback

Worum geht es?

Wie gefällt dir das neue Design?

Dein Eindruck