GoConqr hat ein neues Design! Sag uns, wie es dir gefällt.

Karteikarten

tema 8:EGIPTE I MESOPOTÀMIA(socials)

Ana Mariño Fernández Geografía 1º de ESO Spanisch 35 Karten

tema 8:EGIPTE I MESOPOTÀMIA(socials)

Karten in diesem Stapel (35)

  1. 1LA REVOLUCIÓ URBANAFa més de 5000 anys van aparèixer les primeres grans ciutats a Mesopotàmia i Egipte a la vora de rius que els permetien irrigar les terres.
  2. 2DE QUE VIVIENVivien de l'agricultura i van aprendre a controlar i aprofitar l'aigua dels rius mitjançant dics i canals. A Mesopotàmia ja es feien servir la roda, l'arada i la metal·lurgia(per obtenir bronze i,més tard, ferro).
  3. 3LES TRASFORMACIONS ECONÒMIQUES I SOCIALSA Mesopotàmia, entre TRIGRIS i l'ÈUFRATES, la irrigació dels campas va permetre nous oficis: artesans diversos, però també militars,funcionaris i sacerdots. La població es va anar concetrant i van aparèixer les primeres ciutats.
  4. 4LES SOCIETAT ERA CADA VEGADA MÉS...complexa,però també més rica, i com a conseqüència va aparèixer l'Estat (un poder polític estable i fort que unia les diverses tribus i s'encarregava d'administrar-governar- i de coordinar el treball).
  5. 5ELS PRIVILEGIATS(rei, sacerdots, nobles, alts funcionaris i caps militars) controlaven el poder i s'aprofitaven de la major part de la producció agrícola mitjançant els tributs(impostos). la resta de la població vivia pobrament.
  6. 6LA CULTURA I LA REGILIÓ...A Mesopotàmia hi hagué una revolució cultural i s'avançà en molts camps: l'escriptura cuneïforme (feta amb un burí sobre argila tova), al 3500 aC, va permetre comptabilitzar la collita, calcular els tributs i mesurar terres; redactat de lleis com el famós CODI D'HAMMURABI (un rei babiloni que recollí per escrit unes lleis basades en ''ull per ull'')
  7. 7SISTEMA DE NUMERACIÓ SEXADECIMALEn matemàtiques... la religió era POLITEISTA,amb déus bons i d'altres malignes.
  8. 8EL NIL, EL COR D'EGIPTEEgipte nasqué a la vora del NIL, un riu que cada any (entre juny i setembre) tenia una crescuda i inundava les ribes. Quan a l'octubre baixava el nivell de les aigües, la terra quedava coberta d'un LLIM fèrtil que permetia una agricultura molt rica. Però el NIL no proporcionava només aigua per regar i llim per adovar els camps: també era la via de comunicació entre l'alt egipte i el baix egipte(delta del nil) alhora facilitava el comerç, proporcionava pesca i caça d'aus aquatiques.
  9. 9UNA AGRICULTURA AVANÇADA...Com els mesopotàmics,els egipcis van aprendre a canalitzar el nil mitgançant dics i canals per irrigar (regar) terres àrides. La producció va créixer i això va permetre l'augment de població.
  10. 10QUE CONREAVEN??Sobretot blat per fer pa, ordi per elavorar cervesa, lli i cotó per fer teixits, llegums...
  11. 11ETAPES A LA HISTORIA DE L'ANTIC EGIPTEHI HAN 5 ETAPES
  12. 12ÈPOCA ARCAICA (3000aC)MENES unifica l'alt egipte i el baix egipte.
    primeres dinesties (families reials).
  13. 13IMPERI ANTICCapital a MEMFIS.
    CONSTRUCCIÓ DE LES GRANS PIRAMIDES.
    farao KHEOPS.
  14. 14IMPERI MITJÀCapital a TEBES.
    Reunificació d'egipte.
    expansió cap el sud (NÚBIA) a la recerca d'or i esclaus.
  15. 15IMPERI NOUCAPITAL A TEBES. VALL D REIS.
    RAMSÈS II, FARAO GUERRER EXPANSIO CAPA ASIA.
    AKHENATON: FA REFORMA RELIGIOSA MONOTEISTA.
  16. 16PERÌODE TARDÀ (684-30aC)EGIPTE CONQUERIT PER:
    PÈRSIA
    MACEDÒNIA (GRÈCIA)
    ROMA
  17. 17DEUS PRINCIPALSRA-DEL SOL
    OSIRIS-de la resurrecció i l'agricultura i la vida d'ultratomba.
    ISIS- DE LA MATERNITAT
    ANUBIS-FUNERARI I CEMENTIRIS
    THOT-DE SAVIESA I ESCRIPTURA
    MAAT- DEESSA LA JUSTÍCIA.
  18. 18—RA- DEU DEL SOLRA- DEU DEL SOL
  19. 19—OSIRIS-DEU DE LARESURRECCIÓ I L'AGRICULTURA I DE LA VIDA D'ULTRATOMBA.OSIRIS-DEU DE LARESURRECCIÓ I L'AGRICULTURA I DE LA VIDA D'ULTRATOMBA.
  20. 20—ISIS-DEU DE LA MATERNITATISIS-DEU DE LA MATERNITAT
  21. 21—ANUBIS-DEU DEL FUNERARI I CEMENTIRISANUBIS-DEU DEL FUNERARI I CEMENTIRIS
  22. 22—THOT- DEU DE LA SAVIESA I ESCRIPTURATHOT- DEU DE LA SAVIESA I ESCRIPTURA
  23. 23—MAAT- DEU DE LA DEESSA DE LA JUSTICIAMAAT- DEU DE LA DEESSA DE LA JUSTICIA
  24. 24ARTZIGURAT
    MASTABA
    PEDRA ROSETTA
    CODI D'HAMMURABI
    HIPOGEU
    ARC DE MIG PUNT
    VOLTA DE CANO
    ESCRIPTURES
  25. 25—ZIGGURATZIGGURAT
  26. 26—MASTABAMASTABA
  27. 27—PEDRA ROSETTAPEDRA ROSETTA
  28. 28—CODI D'HAMMURABICODI D'HAMMURABI
  29. 29—HIPOGEUHIPOGEU
  30. 30—ARC DE MIG PUNTARC DE MIG PUNT
  31. 31—VOLTA DE CANOVOLTA DE CANO
  32. 32—ESCRIPTURA JEROGLÍFICAESCRIPTURA JEROGLÍFICA
  33. 33—ESCRIPTURA CUNEÏFORMEESCRIPTURA CUNEÏFORME
  34. 34MESOPOTÀMIAEDIFICIS: ZIGGURAT (TEMPLE)
    MATERIALS: TOVA, RECOBRIMENTS AMB BETUM I CERAMICA VIDRADA
    TECNIQUES:ARC DE MIG PUNT I VOLTA DE CANO.
    PINTURA: PERSPECTIVA JERARQUICA
  35. 35EGIPTEEDIFICIS:PIRAMIDES,MASTABES I HIPOGEUS (TOMBES), TEMPLES...
    MATERIALS:PEDRA,MARBRE.
    TECNIQUES:ARQUITECTURA ARQUITRAVADA
    PINTURA:PERSPECTIVA JERARQUICA,PINTURA AL FRESC.

Informationen

Beschreibung
per estudiar
Erstellt von
Ana Mariño Fernández · Mai 2017
Aktualisiert
6 Apr 2018
Aufrufe
86
Bewertung

Feedback

Worum geht es?

Wie gefällt dir das neue Design?

Dein Eindruck