תאוריה

Description

למידה לתאוריה
מורין אוחנה
Flashcards by מורין אוחנה, updated more than 1 year ago
מורין אוחנה
Created by מורין אוחנה over 3 years ago
4
0

Resource summary

Question Answer
צורתם: מרבית סימוני האזהרה מופיעים בתוך משולש אדום (קודקוד למעלה) על רקע לבן. מטרתם: מתן אזהרה לנהג על שינויים בכיוון הנסיעה ועל מכשולים ומטרדים העלולים להוות סכנה בנהיגה, כדי שיוכל הנהג להיערך לקראת אותם מכשולים על פי כללי ההתנהגות בדרך. . תמרורי אזהרה והתראה
הרעיון הוא שהמידע אודות הדרך יובא בפני הנהג מראש כדי שיינתן לו להיערך כראוי לשינוי המתרחש בדרך. מרחק ההצבה של התמרור מן השינוי בדרך ייקבע בהתאם למהירות המרבית שנקבעה בדרך ובהתאם לתנאי הדרך תמרורי אזהרה והתראה
:כביש משוב תפקידו: להזהיר מפני מהמורות, סדקים ובליטות בכביש בדרך שלפניך. תגובת הנהג: האט והתאם מהירותך לתנאי הדרך. מיקום: מצדו הימני של הכביש. הערה: הקטע המשובש יכול להימשך לאורך קטע מסוים או כמכשול מקומי קצר. לעתים יוצב מתחתיו תמרור המציין את אורך הקטע המשובש.
:עקומה (פנייה) חדה ימינה תפקידו: להזהיר מפני התעקלות הכביש ימינה בהמשך הדרך אשר מהווה סכנה. תגובת הנהג: האט את הרכב לפני העקומה כדי לוודא שליטה מלאה ברכב ובמיקומו בכביש, והגבר בהדרגה את המהירות לקראת היציאה מהפנייה. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:עקומה (פנייה) חדה שמאלה תפקידו: להזהיר מפני התעקלות הכביש שמאלה בהמשך הדרך אשר מהווה מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות. תגובת הנהג: האט את הרכב לפני הפנייה כדי לוודא שליטה מלאה ברכב. מיקום: מצדו הימני של הכביש
:עקומה ימינה ואחר כך שמאלה תפקידו: להזהיר מפני שתי עקומות בכביש הסמוכות זו לזו בהמשך הדרך אשר מהוות מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות. תגובת הנהג: האט, התאם את המהירות לתנאי הדרך והקפד על נסיעה בימין הדרך. ניתן להגביר מהירות לאחר שעוברים את העקומה השנייה. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:עקומה שמאלה ואחר כך ימינה תפקידו: להזהיר מפני שתי עקומות בכביש הסמוכות זו לזו אשר מהוות מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות. תגובת הנהג: האט את הרכב עם ההגעה לתמרור. ניתן להגביר את המהירות לאחר שעוברים את העקומה השנייה. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:דרך מפותלת תפקידו: להזהיר מפני עקומות רבות בהמשך הדרך אשר מהוות מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. תגובת הנהג: האט את הנסיעה בקטע דרך ארוך יחסית. מיקום: מצדו הימני של הכביש. הערה: לעתים יוצב מתחתיו תמרור 631 המציין את אורך הקטע המפותל.
:אזהרה והדרכה בעקומה חדה תפקידו: להזהיר את הנהג כי יש פנייה בהמשך הדרך אשר מהווה מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות. תגובת הנהג: להמשיך בכיוון המסומן בחצים שעל התמרור ולעבור לפני התמרור. מיקום: משמאל לכביש כשהפנייה ימינה, מול עיני הנהג.
:אזהרה והדרכה בעקומה חדה תפקידו: להזהיר את הנהג כי יש פנייה בהמשך הדרך אשר מהווה מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. תגובת הנהג: להמשיך בכיוון המסומן בחצים שעל התמרור ולעבור לפני התמרור. מיקום: משמאל לכביש כשהפנייה ימינה, מול עיני הנהג, ולהיפך: מימין לכביש כשהפנייה שמאלה, מול עיני הנהג.
:הכביש הולך וצר תפקידו: להזהיר מפני קטע צר הנמצא בהמשך הדרך המפחית את חופש התמרון של הנהג. תגובת הנהג: האט את הרכב וגלה ערנות בדרך שלפניך. שמור על הימין והיה נכון לסטות ימינה במידת הצורך בגלל רכב הבא ממול. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:הכביש הולך וצר מצד ימין תפקידו: להזהיר כי בהמשך הדרך הכביש הולך ונעשה צר מצד ימין. תגובת הנהג: גלה ערנות בדרך שלפניך, והיה נכון לסטות שמאלה בעת הצורך. מיקום: מצדו הימני של הכביש
:הכביש הולך וצר מצד שמאל תפקידו: להזהיר כי בהמשך הדרך הכביש הולך ונעשה צר מצד שמאל. תגובת הנהג: גלה ערנות בדרך שלפניך, והיה נכון לסטות ימינה בעת הצורך. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:מעבר צר או מכשול תפקידו: להזהיר מפני כניסה לקטע דרך או לגשר שהוא צר יותר מהקטע שלפניו, או מפני מכשול הסמוך לכביש. תגובת הנהג: גלה ערנות בדרך שלפניך. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:מכשול גובה תפקידו: להתריע על כניסה לקטע שבו הגובה מוגבל (מסיבה כלשהי) ל–4.8 מטר. מזהיר את הנהג מאפשרות של פגיעה בתקרת המעבר. מיועד במיוחד למקרה של מטען גבוה. תגובת הנהג: ודא שגובה הרכב כולל מטענו נמוך מ-4.8 מטרים או מהגובה המצוין בתמרור 416. מיקום: מעל הנתיבים, בהתאם לתנאי הדרך.
:צומת הצטלבות תפקידו: להזהיר מפני הצטלבות של דרכים מבלי לפרט למי זכות קדימה. תגובת הנהג: האט, אותת על כיוון נסיעתך הלאה ונהג על פי כללי מתן זכות קדימה או על פי התמרורים המוצבים בצומת. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
:צומת הסתעפות ימינה תפקידו: להזהיר באופן כללי מפני הסתעפות ימינה בצומת שלפניך מבלי לקבוע למי זכות קדימה בו. תגובת הנהג: נהג על פי כללי מתן זכות קדימה או על פי התמרורים המוצבים בצומת. מיקום: מצדו הימני של הכביש.
Show full summary Hide full summary

Similar

GCSE PE - 6
lydia_ward
Unit 1 - Electricity
Callum McClintock
B1 Biology
Emily Needham
Physical Geography
littlegoulding
ICT Key Terms Quiz - Part 1
Mr Mckinlay
Science Unit 1 (UK GCSE EDEXCEL)
themarkkiley
Health and Safety Quiz
lynseyrogers23
LADY MACBETH TRAITS
Zealous
anatomy of the moving body: Skeletal system
Rupa Kleyn
1PR101 2.test - Část 5.
Nikola Truong
AAHI_Card set 10 (Suffixes)
Tafe Teachers SB