Flashcards
El teatre: El Misteri d'Elx
Flashcards do conjunto (20)
- 1PLUJA D’IDEESQuè enteneu per teatre?
- 2Al teatre, la relació entre l’autor i el lector és directa o hi ha mediació?Hi ha mediació
- 3Quins elements fan mediació entre el text teatral i el públic?La representació,
el director,
els actors,
els escenaris... - 4Com es diu al conjunt de mecanismes que s'utilitzen durant les representacions teatrals per fer canvis de decorats, efectes especials i d'il·luminació?La tramoia
- 5Quins tipus de textos són els més habituals en una obra teatral?Els monòlegs i els diàlegs
- 6Cada obra està dividida en A _ _ _ _, al final dels quals se sol fer una pausa i cada A _ _ _ _ se sol subdividir en E _ _ _ _ _ _, que són el marc immediat on es mouen els diferents personatges.Cada obra està dividida en ACTES al final dels quals se sol fer una pausa i cada ACTE se sol subdividir en ESCENES, que són el marc immediat on es mouen els diferents personatges.
- 7En cada acte o escena apareix un text breu, de vegades una sola paraula, escrit per l’autor per a indicar alguna circumstància concreta de la representació; és el que anomenem A _ _ _ _ _ _ _.En cada acte o escena apareix un text breu, de vegades una sola paraula, escrit per l’autor per a indicar alguna circumstància concreta de la representació; és el que anomenem ACOTACIÓ.
- 8Les acotacions de les escenes solen ser textos: 1. D _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 2. I _ _ _ _ _ _ _ _ _Les acotacions de les escenes solen ser textos:
1. DESCRIPTIUS
2. INSTRUCTIUS - 9La R _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _: consisteix en muntar una obra d’un autor, fet que implica els elements següents:La REPRESENTACIÓ: consisteix en muntar una obra d’un autor, fet que implica els elements següents:
- 10a) D_ _ _ _ _ _ _ _: dirigirà els actors i pot fer modificacions.a) DIRECTOR: dirigirà els actors i pot fer modificacions.
- 11b) A _ _ _ _ _ : Professionals que aprenen en text de memòria i encarnen diferents personatges.b) ACTOR / ACTRIU: Professionals que aprenen en text de memòria i encarnen diferents personatges.
- 12c) El P_ _ _ _ _, que amb els seus aplaudiments o silencis jutja el resultat final de l’obra.c) El PÚBLIC, que amb els seus aplaudiments o silencis, jutja el resultat final de l’obra.
- 13La T _ _ _ _ _ _ _ és una representació teatral en la qual els personatges es veuen enfrontats a forces misterioses que actuen contra d'ells, i els causa inevitablement la destruccióLa TRAGÈDIA és una representació teatral en la qual els personatges es veuen enfrontats a forces misterioses que actuen contra d'ells, i els causa inevitablement la destrucció
- 14A la C _ _ _ _ _ _ , els personatges encarnen els defectes, les misèries, allò que ens neguem a admetre de nosaltres mateixos, però que ens fa riure quan ho veiem en un altreA la COMÈDIA , els personatges encarnen els defectes, les misèries, allò que ens neguem a admetre de nosaltres mateixos, però que ens fa riure quan ho veiem en un altre
- 15El llenguatge que apareix a la comèdia sol ser C _ _ _ _ _ _ _ _ _El llenguatge que apareix a la comèdia sol ser COL·LOQUIAL
- 16Última preguntaAltres gèneres teatrals
- 17a) La F _ _ _ _ és una comèdia d’un sol acte en què un personatge es transforma i es fa passar per algú altre, cosa que provoca la hilaritat del públic.a) La FARSA és una comèdia d’un sol acte en què un personatge es transforma i es fa passar per algú altre, cosa que provoca la hilaritat del públic.
- 18b) El S _ _ _ _ _ és una peça breu de situacions còmiques i burlesques que satiritza els costums socials i fa servir una llengua plena de castellanismes que provoca el riure.b) El SAINET: peça breu de situacions còmiques i burlesques que satiritza els costums socials i fa servir una llengua plena de castellanismes que provoca el riure.
- 19c) El T _ _ _ _ _ DE L’ A _ _ _ _ _ és comèdia en què les relacions causa-conseqüència estan alterades.c) El TEATRE DE L’ABSURD és comèdia en què les relacions causa-conseqüència estan alterades.
- 20d) A la C _ _ _ _ _ _ M _ _ _ _ _ _, els personatges fan servir cançons i diàlegs.d) A la COMÈDIA MUSICAL, els personatges fan servir cançons i diàlegs.
Informações
- Descrição
- Activitat sobre la pluja de idees sobre el teatre. Introducció al teatre medieval: El Misteri d'Elx
- Criado por
- Àlex Lluch
- Visualizações
- 68
- Tags
- Avaliação