Viruses

Description

Biology (MicroBiology) Flashcards on Viruses, created by Tomer Schlesinge on 16/07/2014.
Tomer Schlesinge
Flashcards by Tomer Schlesinge, updated more than 1 year ago
Tomer Schlesinge
Created by Tomer Schlesinge almost 10 years ago
45
0

Resource summary

Question Answer
Micro test Are viruses fun? Yes
שני נוגדנים מיוצרים על ידי אותו סוג של תאי B מה אתה יכול להגיד עליהם? אלו נוגדנים מונוקלונרים - הנוגדנים זהים, הם מזהים רק אפיטופ (האזור באנטיגן שמזוהה על ידי מערכת החיסון) אחד. להבדיל מ Polyclonal antibodies* כמה סוגים של נוגדנים, כל אחד מזהה אפיטופ יחיד באנטיגן ומופרש על ידי תא בי אחר (תא B)
מהו תהליך זיהוי פתוגן על פי הפוסטולטים של קוח? א. האורגניזם צריך להיות באופן קבוע מאופיין עם המחלה והנגעים האופייניים לה – צריך להיות קשר סיבתי בין הופעת המחלה לבין המצאות החיידק הספציפי. ב. האורגניזם צריך להיות מבודד מהמאכסן ושנגדל אותו בתנאי תרבית מחוץ לחולה. ג. המחלה צריכה להופיע אצל פרט בריא כשמכניסים לו את החיידק. . ד. צרך להיות מסוגלים לבודד את אותו חיידק שוב מהמחלה שעשינו בשלב 3
מה ההבדלים בין שושלת תאים אימורטלית לשושלת HeLa? In HeLa cells there is no Contact Inhibition (easy to grow in a dish). When HeLa cells are injected to an organism without an immune system a tumor is created. (HeLa cells were derived from human epithelial cancer)
מהו אפקט ציטופטי? רוב הוירוסים גורמים לאפקט ציטופטי. הפנוטיפ של אפקט ציטופטי: 1. התעגלות, איבוד אחיזה בצלחת ומוות. 2. סינסיציום – (קורה בחלק מהמקרים) חיבור ממברנות של תאים ויצירה של תאים גדולים מאוחים 3. פלאק – אפשר לראות שהפאג'ים הורגים חלק מהמושבות ויוצר חורים בדשא. pic: http://tinyurl.com/lrk8ltc
היחס בין מספר הפלאקים לריכוז היחסי של הוירוס פרבולי, כלומר הוירוס דורש 2 הדבקות כדי ליצור פלאק. הגנום של וירוס זה ככל הנראה ארוז בשתי חלקים נפרדים והוירוס דורש את שני חלקי הגנום כדי להתחיל מעגל אינפקטיבי.
היחס בין מספר הפלאקים לריכוז היחסי של הוירוס לינארי - כלומר הוירוס דורש רק הדבקה אחת כדי להיכנס למעגל הדבקה.
Define susceptible cell, permissive cell and tropism. הנוכחות של רצפטורים ויראלים לוירוס מסוים על התא מעלים את רמת הסספטביליות. הנוכחות של מרכיבים תוך תאיים מתאימים לוירוס (כגון מערכת שכפול מתאימה, מערכת תרגום מתאימה) מגדירה פרמסיביות. וירוס הוא טרופי לתא שהוא גם סספטבילי וגם פרמסיבי לוירוס. לדוגמה וירוס ניורוטרופי.
מה דרוש לוירוס כדי להכניס גנום ויראלי לתוך הגרעין? דרוש סיגנל NLS כדי להיכנס לגרעים. (nuclear localization signal) - רצף חומצות אמינו חיוביות.
כיצד עובד פנצילין המבנה של פניצילין קרוב למבנה של D-ala - D-ala ולכן האנזים טרנספפטידז היוצר את הקשר בין השרשראות של הפפטידוגליקן נקשר לפנצילין. הקישור בלתי הפיך ובכך מנטרל את פעולת האנזים. פנצילין משפיע רק על חיידקים משתכפלים מאחר ורק במהלך הוספת יחידות פפטידוגליקן ויצירת הקשר בין השרשראות. הפרעה לקישור בין השרשראות מחלישה את דופן וכך פוגעת בחיידק.
כיצד פנצילין משפיע על חיידקים גראם שליליים? פנצילין משפיע ברמה פחותה על חיידקים גראם שליילים מאחר והחדירות שלו פחותה (צריך לחצות את הממברנה החיצונית) ויש פחות פפטידוגליקן. בחיידקים גראם שליליים הפפטידוגליקן מחוזק אל הממברנה ולכן חשיבות הקשרים בין הפפטידים נמוכה מבגראם חיוביים.
Show full summary Hide full summary

Similar

Infection and Disease
hannahcurle
THE PROTIST MIND MAP
hasvinee
Biology AQA 3.1.3 Cells
evie.daines
Biology AQA 3.2.5 Mitosis
evie.daines
Biology AQA 3.1.3 Osmosis and Diffusion
evie.daines
Biology- Genes, Chromosomes and DNA
Laura Perry
Biology- Genes and Variation
Laura Perry
Enzymes and Respiration
I Turner
GCSE AQA Biology - Unit 2
James Jolliffe
GCSE AQA Biology 1 Quiz
Lilac Potato
Using GoConqr to study science
Sarah Egan